nuffnang

Translate


get this

Saturday 30 June 2012

Pameran JYJ diserbu peminat


JAE-JOONG (kanan) dan Jun-su menghadiri majlis perasmian pameran JYJ. 
 

SEOUL - Beribu-ribu peminat dari Jepun berada di Korea Selatan untuk mengunjungi pameran dan menemui kumpulan K-Pop dari Korea Selatan, JYJ di sini.
Kumpulan itu mengundang seramai 7,000 peminat dari Jepun dan 15,000 peminat tempatan ke pameran tersebut yang bermula kelmarin.

Para peminat itu menunjungi sebuah pusat pameran di selatan Seoul yang mempamerkan kostum persembahan, trofi, gambar dan barang kesukaan setiap ahli kumpulan tersebut.
Hologram yang merupakan bayang tubuh tiga anggota kumpulan itu disediakan di pusat tersebut bagi menerangkan kepada para pengunjung tentang pameran berkenaan.
Seorang peminat, Saori Oka dari Fukouka, Jepun berhasrat akan datang semula ke sini pada tahun depan selepas menyaksikan pameran itu.

"JYJ tidak kerap datang ke Jepun. Justeru, saya datang ke sini untuk melihat mereka," katanya.
Kumpulan itu dianggotai Hero Jae-joong, 26, Micky Yoo- chun, 26 dan Xiah Jun-su, 26.
Album pertama kumpulan itu The Beginning dilancarkan pada Oktober 2010.
Sebelum JYJ ditubuhkan, tiga anggota kumpulan tersebut menyertai kumpulan TVXQ pada tahun 2003.
Lebih lapan juta album TVXQ dijual di Korea Selatan dan di luar negara.
Album konsert kumpulan tersebut habis dijual di China, Thailand dan Malaysia.
Namun, kumpulan itu berpecah pada tahun 2009.

Tiga anggota kumpulan tersebut, Jae-jong, Yoo-chun dan Jun-su kemudian menubuhkan JYJ.
Menurut jurucakap kumpulan itu, para peminat Jepun itu membayar secara puratanya AS$630 (RM1,998) untuk berada selama tiga hari di Korea Selatan.
Beliau berkata, 7,000 peminat itu dipilih menerusi cabutan bertuah daripada kalangan 15,000 peminat JYJ di negara tersebut.
Seorang peminat, Naoko Kikuchi membawa seorang anak perempuannya berkunjung ke pameran tersebut.
"Jika saya dipilih untuk tahun depan, saya pasti akan datang semula untuk melihat mereka," katanya yang berusia 40 tahun. - AFP

No comments:

Post a Comment